امام جمعه درگز در گفت‌وگو با «بسیج»:

 دفاع مقدس درس قدرشناسی و تکلیف‌شناسی برای مردم و مسئولان است

امام جمعه درگز گفت: در گرامیداشت دفاع مقدس باید موضوع قدرشناسی و تکلیف‌شناسی برای مردم و علی الخصوص مسئولین گوشزد شود؛ اگر مسئولی توفیق خدمت در این نظام مقدس را دارد مدیون جان فشانی و فداکاری بیش از ۲۳۰ هزار نفری است که جان خود را فدا کردند.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۵۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
حجت الاسلام ایروانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، عمل به تکلیف در شرایط فعلی را سخت‌تر از دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اگر انسان‌ها از این موضوع بسیار مهم غافل شوند، قطعا ضربات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

وی ضمن بیان اینکه قدرشناسی از نعمات الهی یک تکلیف است عنوان کرد: در گرامیداشت مناسبت‌ها باید موضوع قدرشناسی برای مردم و علی الخصوص مسئولین گوشزد شود؛ اگر مسئولی توفیق خدمت در این نظام مقدس را دارد مدیون جان فشانی و فداکاری بیش از ۲۳۰ هزار نفری است که جان خود را فدا کردند؛ آنها، ولی نعمتان ما هستند.

امام جمعه درگز تاکید کرد: مهم‌تر از مساله قدرشناسی، بحث تکلیف شناسی است؛ بسیاری از مردم و مسئولین تصور می‌کنند جنگ تمام شده، این در حالی است که اصلا جنگ بین حق و باطل تمامی ندارد و فقط عرصه‌های آن عوض می‌شود؛ با شروع خلقت انسان شروع شده و تا قیامت ادامه خواهد.

حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: دشمن بصورت شبانه روز در حال برنامه ریزی است تا نقاط ضعف و قوت ما را شناسایی کرده و به دنبال تخریب قوت‌ها و تشدید ضعف‌ها باشد؛ بنابراین داشتن یک قرارگاه علیه جنگ دشمن نباید هیچگاه متوقف شود؛ متاسفانه جوری که دشمنان بر باطل خود متحد هستند ما بر حق ایستادگی نداریم و این یک خطر بزرگ است.

وی ابراز کرد: سهم ما از مقابله با تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن همین عمل به تکلیف و هزینه دادن در مسیر حق است؛ اینجاست که جمله ما رایت الا جمیلا حضرت زینب (س) تکرار می‌شود؛ زیبایی یعنی اینکه جان ناقابل خود را بدهیم تا راه خدا زنده بماند.

امام جمعه درگز خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی انسان یک مرتبه کشته می‌شود، اما اگر دغدغه جنگ فرهنگی داشته باشیم باید هر روز بمیریم؛ بنابراین آماده بودن و باور اینکه هنوز هم در جنگ هستیم یک تکلیف و وظیفه شرعی و قانونی برای همه اقشار جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار